welcome to my blog..thank u for coming.jangan lupa follow saya..ur follow my blog i can follow ur blog..keep in touch..love u all..=D

Sunday, October 30, 2011

NOVEL -PART 2


haaa haaa dah mula dah cerite pasal novel...adoiiii

hahahahaha...
biar ar blog cik aida kan

ikut suka kepala cik aida la nak tulis apa
kan kan kan...
kikikik

ok ok ok..
now novel part 2...

nak tahu novel apaaaaaaaa
yang cik aida minat novel yang paling cik aida ulang ulang dan ulang
takkan jemu punya
walaupon dah tau dah jalan cerita ye..
kkikikiki


silap2 dah boleh hafal setiap ayat ye
hehehhee

ok ok ok

tak nak cerite panjang2
jommm layan
NOVEL PART 2


tajuk;

PESONA RINDU



Sinopsis Novel

RINDU bertandang ketika masin-masing didakap kesepian.Fazlan ditinggalkan Darina, isteri yang obsesi terhadap cinta, cita dan impian. Najmah pula memutuskan pertunangan kerana tidak menyintai jejaka pilihan keluarga. Keputusan Najmah mengundang sengketa.
Dia terpinggir dan kepulangannya tidak diharapkan.

Fazlan hadir memberi kedamaian. Persahabatan bertukar menjadi kekasih. Najmah menyangka
yang dia hanya menghormati Fazlan sebagai majikan. Namun cinta di hatinya kian berputik
biarpun dia tahu Fazlan adalah suami sahabat baiknya sendiri.

Selepas lima tahun di luar neara, Darina kembali semula. Ternyata cintanya pada Fazlan
masih ada. Bagaimana harus Fazlan menerima Darina semula? sedangkan dalam masa yang sama cintanya terbahagi dua untuk Najmah juga. Lalu Fazlan merahsiakan perkahwinan itu.

Najmah diburu rasa bersalah. Dia telah mengkhianati kepercayaan yang diberikan oleh Darina
untuk menjaga Fazlan. Bai Najmah, cintanya hadir hanya sementara. Tidak lebih dari sebuah
pesona.

Fazlan dalam dilema, siapakah yang lebih dicintainya? Najmah ataupun Darina? Namun bagi
Fazlan, dia tidak rela kehilangan kedua-duanya sekali.




TAJUK:
CINTA PERTAMA

CIK AIDA MINAAAATTTTT GLER2222...


Sinopsis : CINTA PERTAMA
Dia lelaki tampan yang mempunyai segala-galanya. Namun dia juga insan biasa yang punya kekurangan. Dia tidak sesekali percaya pada cinta. Bagi dia cinta suci hanya sekadar omongan yang tidak pernah menjadi kenyataan. Baginya, mana ada perempuan yang setia, mana ada perempuan yang suci cintanya. Selagi kesan luka masih terasa, masih kukuh menampar ingatan, dia lebih senang sendirian. Tidak disakiti dan menyakiti.

Secantik mana gadis yang hadir, rasa cinta tetap asing dalam hatinya. Tapi sampai bila dia mampu mengasingkan cinta dengan dirinya. Lantas, ketika hadir seorang gadis yang penuh pengertian dan kejujuran, tercuit jua tangkai hati dan perasaan. Apakah akan dibiarkan igauan lampau menguasai diri hingga rasa cinta yang mula bertunas tidak sempat dinikmati... atau memberi ruang pada cinta yang pertama kali mengetuk hati?

Dia keliru, adakah ini yang dinamakan cinta pertama... terseksa dalam keindahan?




TAJUK:

ANDAI ITU TAKDIRNYA

OHHH I LIKEEE SO MUCH
:

SIPNOSIS

Cintamu sesegar embun nan pagi.. Semakin resah menanti terbit mentari.. Hangatnya yang membakar mengeringkan.. Segala keindahan yang penuh kepalsuan..


"Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ke tepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya."

"Saya telah menjadi balu seblum masanya dan anak-anak saya juga telah jadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

Andai itu takdir-NYA, dia akan menempuginya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdir-NYA sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."


ok itu baru pemulaann

next nnti cik aida uploar k
kikiki


sambung part 3 nanti..=)))))


No comments:

Post a Comment

Pages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...